Heyo!
I løpet av Dag 1 ble vi altså adskilt fra start, slik at Mikkel
lå 6 timer bak meg og Bendik. Klokka 17 hadde jeg og Bendik klart å komme oss
til København, mens Mikkel fremdeles var i Gøteborg. Planen ble dermed å finne
et sted å bo i København og vente på Mikkel. Tilfeldigvis arrangeres Copenhagen
Marathon denne helgen, slik at det var umulig å finne et sted å bo (i henhold
til budsjettet vårt). Med tanke på at vi heller ville sove på en benk enn å
betale 600 kr for en natt på et hotell, fant vi ut at det var på tide å komme
seg videre. Mens Mikkel var på vei fra Gøteborg, fant vi et natt-tog til Berlin,
fra Malmø, og dro til stasjonen for å bestille billetter. Her påsto dama bank
skranken at det ikke var noe tog til Berlin og dermed fikk vi et dilemma: stole
på dama og finne en annen løsning, eller stole på iPhonen min. Svaret var
åpenbart.
Klokka 21.00 ble vi gjenforent med Mikkel i Malmø. I løpet
av de neste 25 minuttene hadde vi møtt de hyggeligste konduktørene hittil og
skaffet en sove-kupé. Vi tenkte da å sove de neste åtte timene til vi ankom Berlin…
helt til vi fant ut at toget skulle ombord på en ferge, og på denne fergen var
det en TaxFree. Vi synes vi hadde gjort oss fortjent til et par pils etter ti
timers togtur. Og slik endte dag 1 med oss ombord på et tog, som var ombord på
en ferge som gynget oss til drømmeland (hørtes bedre ut i hodet mitt).
- Manu
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar