lørdag 19. mai 2012

Dag 1 - Oppsummering


Heyo!
I løpet av Dag 1 ble vi altså adskilt fra start, slik at Mikkel lå 6 timer bak meg og Bendik. Klokka 17 hadde jeg og Bendik klart å komme oss til København, mens Mikkel fremdeles var i Gøteborg. Planen ble dermed å finne et sted å bo i København og vente på Mikkel. Tilfeldigvis arrangeres Copenhagen Marathon denne helgen, slik at det var umulig å finne et sted å bo (i henhold til budsjettet vårt). Med tanke på at vi heller ville sove på en benk enn å betale 600 kr for en natt på et hotell, fant vi ut at det var på tide å komme seg videre. Mens Mikkel var på vei fra Gøteborg, fant vi et natt-tog til Berlin, fra Malmø, og dro til stasjonen for å bestille billetter. Her påsto dama bank skranken at det ikke var noe tog til Berlin og dermed fikk vi et dilemma: stole på dama og finne en annen løsning, eller stole på iPhonen min. Svaret var åpenbart.

Klokka 21.00 ble vi gjenforent med Mikkel i Malmø. I løpet av de neste 25 minuttene hadde vi møtt de hyggeligste konduktørene hittil og skaffet en sove-kupé. Vi tenkte da å sove de neste åtte timene til vi ankom Berlin… helt til vi fant ut at toget skulle ombord på en ferge, og på denne fergen var det en TaxFree. Vi synes vi hadde gjort oss fortjent til et par pils etter ti timers togtur. Og slik endte dag 1 med oss ombord på et tog, som var ombord på en ferge som gynget oss til drømmeland (hørtes bedre ut i hodet mitt).
- Manu

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar