Så jeg har mistet Bendik og Mikkel...kind of, men det kommer jeg tilbake til.
De to siste dagene har vi opplevd det byen Berlin har å
tilby. Været har vært fantastisk med sol og over 25 grader. Den andre dagen i
Berlin bestemte vi oss for å dra på en gratis guidet tur. Det viste seg å vare
i 4 timer, men guiden (en 24 år gammel spanjol som har bodd ti år i England, og
som har studert russisk i Russland, og som nå er guide i Berlin) var utrolig
flink og morsom, så det var ekstremt spennende. Etter turen tok vi en pils med
en amerikaner, et par aussies og guiden. 1 liter pils kostet € 5 (underkant av
40 kr). Senere på kvelden dro vi på en PubCrawl. Vi dro på 4 barer og en klubb
og det var en kveld…...vel, det er vel egentlig vanskelig å beskrive denne
kvelden i detaljer…. men den var full av opplevelser med nye mennesker fra
overalt i verden, og vi endte det hele med å prøve å gå hjem den, antakeligvis,
20 km lange veien, kl 2-3 på natta….det gikk ikke. Etter et par timer fant vi
en taxi, og det tok rundt 10 min å KJØRE resten av veien, så kanskje det var
like greit.
Neste dag var vi relativt utslitte alle sammen, så det ble
lite produktivt på dagen. Jeg og Bendik tok en tur ut for å kjøpe en kartong
appelsin-juice (mmmmm) og finne en mini-bank. Vi fant ingen mini-bank, butikken
hadde ikke juice i kjøleskapet så jeg måtte drikke varm juice, og vi klarte å
gå oss vill. Vi klarte etter hvert å styre oss frem med retningssansen til
Bendik. Han hadde lyst til å ta en tur til Alexanderplatz (hvor TV-tårnet er),
mens jeg tenkte å ta turen tilbake. Slik klarte jeg å gå meg vill igjen, og
Bendik klarte å komme seg til hostellet før meg. Men men… greit med en gåtur i
slikt nydelig vær. Seinere på dagen møtte
vi en lokal-person som vi hadde kontakta gjennom CouchSurfing. Hun hadde
dessverre ikke muligheten til å ha oss som gjester disse dagene, men hun ville
gjerne møte oss. Vi dro til en bar hun valgte ut selv og hadde en koselig
kveld. Mikkel kjøpte en flaske vin (1 liter) til € 10. Tydeligvis var dette
unormalt, for bartenderen skjønte ikke helt nøyaktig hva vi mente med en gang
og måtte spørre noen i bakrommet om hvor mye de skulle selge den for. 80 kr for
en 1 liter vin ute på byen? Ganske grei deal.
Akkurat nå sitter jeg på Dunkin’Donuts på Hauptbahnhof
(jernbanestasjonen). Mikkel og Bendik er på vei til Praha, så våre veier
skilles atter en gang. Det som har skjedd er at vi klarte å glemme kameraet på
baren i går. Det fant vi ut i dag og baren åpner ikke før kl 18, og det går
ingen tog til Praha på kvelden i dag. Så vi kontakta vår nye tyske venninne og
vi fant ut at jeg camper hos henne til i morgen slik at jeg kan hente kamera,
hvis de har det der. Hostell-reservasjonen i Praha er under mitt navn så lurer
på hvordan det går når de andre ankommer uten meg…
Neste gang er det Bendik sin tur til å bli lonewolf.
- Manu
- Manu
Hei Manu!
SvarSlettHvordan gikk det med å bestille øl? Du har nok glemt det igjen. :D
Håper du kommer deg like hel til Praha!! Kos deg masse!!!! Håper du fikk kameraet også så vi kan snart se masse bilder!!! :D
Kos dere alle sammen!!!
Artig blogg :)
SvarSlettDere (eller bare du Manu?) skriver godt. Ikke helt sikker på om jeg syns dere reiser så godt (kamera, billetter, retningssans):-) Men helt garantert at dere har det arti læll som dæm sir i barteland.
SvarSlettEnjoy Praha! eller er dere der enda?
Jan t.